Elektryczny autobus z Sanoka
W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
Cel przedsięwzięcia to opracowanie autobusu, w którym napęd, baterie oraz urządzenia peryferyjne zostały przeniesione do wydzielonego, tylnego przedziału autobusu. W rezultacie tylny człon autobusu stanowi pchającą część pojazdu. Może ona być użyta, jako napęd odpowiednio zaprojektowanej części pasażerskiej autobusu przeznaczonego zarówno do komunikacji miejskiej jak i międzymiastowej.
12-metrowy AUTOELEKTROSAN ma wydzielony zespół napędowy w części odizolowanej ścianą oraz dedykowanym mechanizmem przegubowym. Jego cechy szczególne to między innymi istotnie zwiększona pojemność użyteczna baterii, baterie oraz układ napędowy umieszczone w tylnym przedziale, skrętna oś środkowa dla ograniczenia promienia skrętu, możliwość rozbudowy o zasilanie urządzeń zewnętrznych oraz wymianę baterii.
Zwiększona pojemność magazynu energii w stosunku do typowych, elektrycznych autobusów miejskich umożliwia realizację dłuższych przejazdów na trasach podmiejskich, a także pomiędzy miastami.
Projekt AUTOELEKTROSAN powstał przy współpracy konsorcjum HSW S.A. Oddział Autosan w Sanoku oraz Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Motoryzacji i aktualnie przechodzi serię badań prowadzonych przez Sieć Badawczą Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Motoryzacji.
Info: AUTOSAN S.A.