XPO Logistics Renault Trucks

XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks

XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.

Zamówienie stanowi największą inwestycję w tego typu pojazdy we Francji. Nowe elektryczne ciężarówki mają zastąpić flotę XPO z silnikami wysokoprężnymi na krótkich trasach.

Do 2030 r. firma planuje realizować około 25 % swoich dostaw we Francji przy użyciu pojazdów elektrycznych, zmniejszając w ten sposób emisję CO2 o ponad 26 000 ton. Wraz ze swoim partnerem Renault Trucks, XPO przekształca swoją flotę w oczekiwaniu na przyszłe przepisy, które regulują dostawy na obszarach miejskich, jednocześnie pomagając klientom w realizacji ich własnych celów w zakresie dekarbonizacji.

W sumie XPO Logistics zamówiło 105 ciągników Renault Trucks T E-Tech o masie 44 t, produkowanych seryjnie w Bourg-en-Bresse (Ain) od listopada 2023 r. oraz 60 podwozi do zabudowy Renault Trucks D i D Wide E-Tech o masie 16 i 19 t, produkowanych seryjnie w Blainville-sur-Orne (Calvados) od marca 2020 r.

Te pojazdy elektryczne nie emitują lokalnie CO2 oraz znacznie redukują hałas i zanieczyszczenie lotne, dzięki czemu dobrze nadają się do dostaw w zatłoczonych obszarach miejskich. Emitują również mniej drobnych cząstek i drgań, co zmniejsza zmęczenie kierowcy podczas jazdy. Każda ciężarówka jest wyposażona w kamerę 360°, która ogranicza martwe pole widzenia, zapewniając tym samym optymalne bezpieczeństwo.

Przeczytaj też:
Wielozadaniowy eTruck ETM6 BYD śmieciarka Firma BYD jest jednym z największych producentów pojazdów elektrycznych, obecnym w 70 krajach na świecie.
Mercedes-Benz Trucks z ładowarką dla ciężarówek elektrycznych z mocą 1000 kW W ramach testu przeprowadzonego w fabryce Mercedes-Benz Trucks konstruktorzy po raz pierwszy przeprowadzili ładowanie elektrycznej ciężarówki mocą 1000 kilowatów.
Wodorowy MAN hTGX - firma rozszerza ofertę produktów zeroemisyjnych MAN Truck & Bus będzie pierwszym europejskim producentem samochodów ciężarowych, który wprowadzi na rynek serię z wodorowym silnikiem spalinowym.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).