Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A.
Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.
Ciężki specjalny samochód ratowniczo-gaśniczy Rosenbauer MT Industrial na podwoziu Scania (6x4) ma prawie 11m długości i ponad 3m wysokości. Wykonany został w formie lekkiej i modułowej konstrukcji aluminiowej, posiada 8000-litrowy zbiornik wody i dwa zbiorniki środka pianotwórczego – 2000 i 1500 litrów. Nadciśnieniowy system dozowania środka pianotwórczego Rosenbauer Variomatic umożliwia jednoczesne podawanie piany gaśniczej oraz wody. 1000 kg zbiornik proszku gaśniczego pozwala na podawanie go w różnych kombinacjach, w tym z działka łącznie z prądami wody i pian gaśniczych.
Pojazd wyposażony jest w dwa działka gaśnicze – dachowe wodno-pianowe Rosenbauer RM35 oraz zderzakowe, wodno-pianowo-proszkowe Rosenbauer RM15. Wyprowadzony na działko zderzakowe system piany sprężonej CONTI CAFS pozwala w skuteczny sposób prowadzić działania taktyczne w natarciu oraz obronie.
Autopompa niskiego ciśnienia Rosenbauer N55 o wydajności 5500 l/min przy 10 barach, przystosowana jest do pracy w trybie Pump&Roll, czyli do podawania wody podczas ruchu pojazdu. Całość pojazdu spina dozownik FixMix 2.0 A, który pozwala na uzyskanie piany gaśniczej w całym układzie wodno-pianowym.
Zbiorniki środków gaśniczych mieszczą 8000 l wody i 2000 l + 1500 l zbiorniki środka pianotwórczego. Zasięg rzutu wody wynosi 65 m.
Zabudowa została wykonana na podwoziu Scania P500 B6x4 z kabiną CP17L. Pojazd wyposażono w jednostke napędową o mocy 500 KM (368 kW), Euro 6 oraz zautomatyzowaną skrzynie biegów GRS905. Rozstaw osi wynosi 4950 mm. Zbiornik paliwa mieści 300 l. Kabina mieści 3 osoby. DMC wozu pożarniczego wynosi 30 800 kg.
Samochód przeznaczony jest do zabezpieczania instalacji i procesów technologicznych w zakładzie Grupy Azoty w Tarnowie.
Fot. Grupa Azoty S.A.