MAN-etgx

Nowy MAN eTruck - rozpoczęcie sprzedaży

MAN Truck & Bus rozpoczyna zbieranie zamówień na elektryczną ciężarówkę MAN eTruck.

Według planów firmy do 2030 r. elektrycznych ciężarówek powinno to już być na rynku około 50 procent. Aby jednak transformacja, w zakresie ekologicznego napędu, powiodła się MAN i Niemieckie Zrzeszenie Transportu i Logistyki Towarowej ( BGL) wzywają do przyspieszonej rozbudowy publicznej infrastruktury ładowania.

Nowy MAN eTruck będzie dostępny dla klientów, na pierwszych rynkach europejskich już od końca października br. Jednak to, czy i kiedy firmy zaczną przechodzić z Diesla na napęd elektryczny zależy od budowy ogólnokrajowej infrastruktury ładowania.

- Napędy akumulatorowo-elektryczne do pojazdów użytkowych są decydującym kluczem do osiągnięcia celów w zakresie redukcji emisji CO2. Jednak dla naszych klientów, którzy przejdą z oleju napędowego na elektryczne ciężarówki, podstawowym warunkiem jest ogólnokrajowa infrastruktura ładowania, a tutaj pilnie potrzebujemy znacznie przyspieszonej ekspansji do co najmniej 4000 megawatowych punktów ładowania w Niemczech i 50 000 punktów ładowania o dużej mocy i megawatach w Europie. Teraz pilnie potrzebujemy wsparcia decydentów i zaangażowania branży energetycznej, aby wspólnie zapewnić sukces w zakresie usprawnień w drogowym transporcie towarowym – mówi dr Frederik Zohm, członek zarządu ds. badań i rozwoju w MAN Truck & Bus SE.

Aby mieć pewność, że MAN eTruck w niczym nie ustępuje dzisiejszym pojazdom ciężarowym z silnikiem Diesla ciężarówka przeszła obszerne testy wytrzymałości na obciążenie. testy obejmowały setki tysięcy kilometrów, w tym podczas mroźnej szwedzkiej zimy, gdzie temperatura wynosiła minus 40 stopni. Ostatnio też podczas ekstremalnych letnich upałów w południowej Hiszpanii, gdzie temperatura przekraczała 40 stopni. W Hiszpanii 40 ekspertów ds. rozwoju spędziło dziesięć tygodni na testowaniu nowego MAN-a eTruck. Przejechał on ponad 10 000 kilometrów, w dzień i w nocy, z licznymi wzniesieniami i spadkami. Kluczowe badania dotyczyły zarządzaniem temperaturą akumulatorów, zarządzaniem ładowaniem, ale także dotyczyły komponentów układu napędowego. .

Aby móc zapewnić klientom fachowe doradztwo dotyczące zakupu elektrycznego samochodu ciężarowego i odpowiedzieć na wszystkie związane z tym pytania, dotyczące infrastruktury ładowania, przydatności do użytku i odpowiedniej konfiguracji pojazdu, MAN przygotowuje obecnie 1200 handlowców.

Dzienny zasięg MAN-a eTGX wynosi od 600 do 800 kilometrów.

Przeczytaj też:
Wielozadaniowy eTruck ETM6 BYD śmieciarka Firma BYD jest jednym z największych producentów pojazdów elektrycznych, obecnym w 70 krajach na świecie.
Nowy MAN TGE Next Level - bardziej cyfrowy i cyberbezpieczny MAN TGE Next Level dostępny w jedenastu nowych systemach wspomagających. W sumie 27 systemów wspomagających w ofercie MAN Truck & Bus.
Mercedes-Benz Trucks z ładowarką dla ciężarówek elektrycznych z mocą 1000 kW W ramach testu przeprowadzonego w fabryce Mercedes-Benz Trucks konstruktorzy po raz pierwszy przeprowadzili ładowanie elektrycznej ciężarówki mocą 1000 kilowatów.
Wodorowy MAN hTGX - firma rozszerza ofertę produktów zeroemisyjnych MAN Truck & Bus będzie pierwszym europejskim producentem samochodów ciężarowych, który wprowadzi na rynek serię z wodorowym silnikiem spalinowym.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
Dobre wyniki MAN Truck & Bus w roku finansowym 2023 Dzięki świetnym wynikom finansowym, MAN Truck & Bus jest dobrze przygotowany do kontynuowania transformacji firmy w kierunku zrównoważonych i inteligentnych rozwiązań transportowych.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.