Yutong Jelenia Góra

Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong

Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.

Do stolicy Karkonoszy dostarczono już wszystkie zamówione elektrobusy marki Yutong. Kontrakt, realizowany przez Busnex Poland w dwóch etapach, był jednym z największych na rynku.

Pierwszy etap kontraktu obejmował dostawę 10 elektrobusów Yutong E12. Kolejna partia trafiła właśnie do Jeleniej Góry. Dofinansowanie udzielone przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu „Zielony Transport Publiczny” na zakup zeroemisyjnego taboru wraz z infrastrukturą do ładowania, wyniosło blisko 63 mln zł. Projekt obejmował również realizację 20 punktów ładowania typu plug-in dla autobusów oraz dodatkowe, ogólnodostępne ładowarki dla pojazdów elektrycznych.

Nowe autobusy elektryczne Yutong E12 zostaną skierowane przede wszystkim do obsługi tras na terenie Dzielnicy Uzdrowiskowej Cieplice. 12-metrowe elektrobusy o niskopodłogowej konstrukcji są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej mobilności oraz wyposażone w automatyczną klimatyzację, monitoring wizyjny, a także system wczesnego ostrzegania kierowcy o zagrożeniach na drodze.

Elektrobus dysponuje bezkobaltowymi bateriami o wysokiej sprawności, które wraz z systemem odzyskiwania energii pozwalają pokonać na jednym ładowaniu nawet 350 - 400 kilometrów w regularnej eksploatacji. Yutong E12 posiada również najnowsze technologie zapewniające bezpieczeństwo baterii, ich 24-godzinny monitoring i wielostopniową ochronę.

Yutong Bus to największy globalny dostawca autobusów i autokarów, posiadający ponad 10-procentowy udział w światowym rynku. Dzięki zaawansowanym technologiom oraz zakładom badawczo-rozwojowym i produkcyjnym o powierzchni 4 mln m2, firma jest w stanie dostarczać autobusy elektryczne, hybrydowe, wodorowe i zasilane paliwem tradycyjnym do kolejnych miast na wszystkich kontynentach, w tym również w Europie.

Busnex Poland jest oficjalnym przedstawicielem Yutong Bus, który dostarczył i zakontraktował już ponad 140 autobusów elektrycznych dla 22 samorządów z 8 województw. Firma zapewnia również kompleksowe wsparcie techniczne i serwisowe oraz szkolenia z obsługi, jak również eksploatacji autobusów zeroemisyjnych. We współpracy z Grupą DBK zostały otwarte trzy punkty serwisowe - w Krakowie, Olsztynie oraz Białymstoku, a w Ostrołęce powstał magazyn części zamiennych.

Przeczytaj też:
Wielozadaniowy eTruck ETM6 BYD śmieciarka Firma BYD jest jednym z największych producentów pojazdów elektrycznych, obecnym w 70 krajach na świecie.
Mercedes-Benz Trucks z ładowarką dla ciężarówek elektrycznych z mocą 1000 kW W ramach testu przeprowadzonego w fabryce Mercedes-Benz Trucks konstruktorzy po raz pierwszy przeprowadzili ładowanie elektrycznej ciężarówki mocą 1000 kilowatów.
Wodorowy MAN hTGX - firma rozszerza ofertę produktów zeroemisyjnych MAN Truck & Bus będzie pierwszym europejskim producentem samochodów ciężarowych, który wprowadzi na rynek serię z wodorowym silnikiem spalinowym.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).